Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Listy od Twórców

Na koniec coś ode mnie. Kilka lat temu, jeszcze za czasów działalności międzynarodowego WoG Teamu sam rozpocząłem własną kampanię, której celem było przywrócenie Forge. Udało mi się skontaktować z kilkoma Twórcami, a oni w odpowiedzi podzielili się ze mną kilkoma słowami na temat tegoż miasta. Te właśnie - nigdy nie publikowane wcześniej - wypowiedzi znajdziecie poniżej. Najciekawsze było jednak odzyskanie prawdziwych grafik miasta wraz z animacjami budynków (ze względów formalnych nie mogę wyjawić ich źródła). Byłem prawdopodobnie pierwszym fanem na świecie, który je widział. Udostępniłem je najważniejszym członkom WoG Teamu w nadziei, że mając już gotowy zestaw grafik (choć niestety bez jednostek) rzucą się w wir pracy i przywrócą miasto w wersji 3.59 WoGa. Niestety lata mijały, a postępy nad WoGem tylko się pogarszały. I tak grafiki leżały bezużytecznie odłogiem przez długi czas aż do 2010 roku, kiedy tajemniczy "benhur" udostępnił je na forum Heroes Community. Bezpośrednio nie miałem z tym nic wspólnego, ale lubię myśleć, że gdyby nie moja "kampania" kilka lat wcześniej, to grafiki te nie zostałyby nigdy odnalezione. Wracając do komentarzy od twórców - mieli oni raczej różne obrazy miasta Forge, nawet w kwestii jak wiele prac było już gotowych i w jakim stylu powinno być realizowane. Wynika z tego jasny obraz, że nie byli ze sobą zgodni.

Acid Dragon
David Mullich:
PL:
- Prace nad miastem Forge nie zaszły bardzo daleko. Rozpoczęliśmy modelowanie miasta i części stworzeń, lecz grafiki, które zostały ujawnione (i spowodowały cały ten raban) całkiem dobrze oddawały kierunek, w jakim podążaliśmy (choć same grafiki były bardziej "drastyczne" niż ostateczny efekt naszych prac). Jednakże generalnie chodziło nam o wygląd w stylu połączenia drugiej wojny światowej i fantasy.
EN:
- Work on the Forge Town didn't progress very far. We started modeling the town and some of the creatures, but the pictures that were released (and caused all the furor) pretty much communicated where we were headed (although the pictures were more graphic than what we would have eventually ended up with). But the basic idea was a combination WWII/fantasy look.

Christian Vanover:
PL:
- Jeśli chodzi o Heroes III, to gdy tylko wydano podstawową wersję gry, przeniesiono mnie do prac nad Legends of Might and Magic. Z tego powodu nie pracowałem bezpośrednio przy żadnym z dodatków, ani Kronik (no, poza jedną mapą do pierwszego dodatku). Tak naprawdę usłyszałem o Forge w tym samym czasie, co publika... gdy niezaakceptowane szkice koncepcyjne zostały ujawnione bez zgody naszego działu marketingu. Mogę z całą pewnością powiedzieć, że jeśli NWC dalej kontynuowałoby prace nad miastem Forge, nigdy nie zaistniałoby w nim nic choćby przypominającego Nagę w czołgu lub Zombie z piłą łańcuchową, bo to po prostu nie było w naszym stylu - koncepcją miasta miał być "steampunk", a nie "horror". Szkice koncepcyjne przeszłyby proces rewizji, a artyści usłyszeliby "to jest niewłaściwe, zrób to jeszcze raz" i gdyby nie nasz dział marketingu, publika nigdy nawet nie dowiedziałaby się jakie jednostki ostatecznie nie weszły do gry (a jest to coś, co zdarza się tak naprawdę podczas tworzenia każdej gry). Zamiast tego zespół Heroes III zdecydował się na zrezygnowanie z miasta całkowicie. Dlaczego? Tego nigdy się nie dowiedziałem, ale właśnie tak to się potoczyło.
EN:
- As for Heroes III, once the original game shipped I was moved over to begin work on Legends of Might and Magic. As such, I did no work on any of the Expansions or Chronicles (well, I did make one standalone map for the first Expansion). In fact, I heard about the Forge town at the same time as the public did... when un-reviewed concept art was released without our approval by our marketing department. I can say with certainty that had NWC continued with development of the Forge town, there would have never been anything even resembling a Naga Tank or Chainsaw Zombie, because it just wasn't our style - the theme for the town was "steampunk", not "horror". The concept art would have gone through a review process, and the artists would have been told "this is wrong, do it again", and were it not for our marketing department the public would have never even been aware of what creatures didn't make the cut (something which happens in every game, by the way). Instead, the Heroes III team chose to just drop the town altogether. Why, I'll never know, but that's what happened.

Adam McCarthy:
PL:
Byłem głównym grafikiem/animatorem postaci z Heroes 3 i 4...
Miasto Forge było czymś, co chcieliśmy dodać do dodatku Heroes 3: Armageddon's Blade. Koncepcja tego miasta została szybko usunięta gdy kilku członków społeczności Heroes 3 dowiedziało się o niej i znienawidzili sam pomysł. Ci członkowie grozili bojkotem gry jeśli nasz zespół kontynuowałby prace nad tą koncepcją, więc z niej zrezygnowano. Osobiście sądzę, że to był tchórzliwy sposób na robienie interesów - zmienienie procesu tworzenia gry tylko po to, by zadowolić kilku fanów z niewyparzonymi gębami ukazało słaby charakter naszej firmy..
Osobiście odpowiadałem jedynie za artworki postaci/jedostek miasta Forge i z około 8 postaci, które zostały zaprojektowane tylko 4 lub 5 zostało faktycznie stworzonych i tylko dwie z tych jednostek posiadały jakąkolwiek animację nim frakcja została odrzucona.
EN:
I was the lead character artist/animator on both Heroes 3 and 4...
The forge town was something we were going to add for the Heroes 3: Armageddon's Blade expansion pack. The design for that town was quickly scrapped when several members of the Heroes 3 community heard about it, and hated the idea. These members threatened to boycott the game if the team went forward with the design, and so the idea was dropped. I personally think that it was a cowardly way to do business, and to switch focus of your game design just to please a few loud mouth fans showed weak character....
I was personally only in charge of the artwork for the forge town character units, and of the 8 or so characters that had been designed, there was probably only 4 or 5 that were ever created, and only two of those units had any animation before the faction was terminated.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Forge". Redakcja, kontakt